HABERLER

28.09.2016

ZORLU İNŞAAT SAHALARININ YENİ YÜKLEYİCİSİ VOLVO L120Gz

ZORLU İNŞAAT SAHALARININ YENİ YÜKLEYİCİSİ VOLVO L120Gz
Küreselleşme her ne kadar kültürleri ve alışkanlıkları birbirine yakınlaştırıyor olsa da; farklı coğrafyaların farklı öncelikleri olabiliyor. Volvo’nun yeni Gz Serisi lastikli yükleyicileri de işte bu ihtiyacın bir sonucu olarak öncelikle Asya Pasifik, Orta Doğu ve Afrika pazarları için geliştirilmiştir.
 
Kısa bir süre önce Türkiye pazarına da sunulan bu ürünle ilgili bilgi almak üzere Ascendum Makina Satış Destek Mühendisi Murat Görsen Üste ile bir araya geldik.
 
L120F’den sonra Volvo neden L120Gz’yi üretti?
Bunun temelinde Asya Pasifik, Orta Doğu ve Afrika pazarlarında Z-bar bomlu lastikli yükleyicilere olan yoğun talep bulunuyor. Hafriyat, altyapı ve inşaat çalışmalarının hızla devam ettiği bu bölgelerdeki kullanıcılar, daha yüksek kova koparma gücü sağlayan yükleyiciler istiyor. Volvo, bu bölgedeki etkinliğini arttırmak amacıyla belirli bir tonaj sınıfında Z-bar bomlu modellerini geliştirdi.
 
Türkiye pazarında bu tonajdaki model seçeneğimizi arttırmak amacıyla L120Gz modelini müşterilerimize sunmaya başladık,  yakın zamanda L90Gz ve L60Gz modelleri de Türkiye pazarına sunulacaktır, Zaten L120F segmentinde yüksek olan Pazar payımızı, bu segmentteki ürün gamımızı genişleterek, arttırmaya devam edeceğiz.  
 
Makinede Z-bar bom haricinde ne gibi temel farklılıklar bulunuyor?
Z-bar dışındaki en belirgin farklılıkların başında hidrolik çalışma basıncı geliyor. Daha fazla koparma gücü sağlamak için bu makinedeki hidrolik çalışma basıncı hem direksiyonda hem de ana hidrolikte, L120 F’ye kıyasla daha yüksektir.
 
Volvo’nun farkındalık yaratmak için ekskavatörlerden uygulamaya başladığı yeni turuncu renkte tırabzanlarımız var. Motor bölümünün dizaynı F serisinden farklıdır. Daha kolay açılabilir yan kapaklarımız var. Motora erişim ve servisi kolay bir makine olarak karşımıza çıkıyor,
Akülerin ve ana şalterin lokasyonu değiştirilerek kullanıcılar için daha kolay bir noktaya taşınmıştır,
 
Arka ağırlığın yapısı ve dizaynı değiştirilmiştir, 
 
Operatörün makineyi hep ekonomik aralıkta çalıştırmasını sağlayan 2 kademeli eco pedal özelliği L120Gz’de standart olarak sunulmuştur,
F serilerinde şanzıman boşa alma, display içerisinde on/off şeklinde yer alıyordu. Bu makinede ise kademeli şanzıman boşa almayı tuşla aktive edebiliyorsunuz.
 
F serilerinden müşterilerimizin anımsayacağı uydu takip sistemi Caretrack, Matris uygulaması, harici kabin klima filtreleri ve yağ banyolu hava filtresi bu makinemizde de standart olarak bulunuyor.
 
Hidrolik gücün artması yakıt tüketimini nasıl etkiliyor?
Volvo’nun lastikli yükleyici teknolojisindeki liderliğinin temelinde, birbiriyle uyum içerisinde geliştirilerek üretilen ana komponentler bulunuyor. Şimdi bu makinemizde de bir Volvo motoru var. Akslar ve şanzıman birbirleri ile tam uyumlu olarak, yakıt verimliliğini optimize edecek şekilde çalışıyor. Üstüne üstlük makinede L120 F’de olduğu gibi yüke duyarlı hidrolik sistem var. 
 
Kova kapasitesinde bir değişiklik var mı?
Kova kapasitesi L120 F yükleyicilerde olduğu gibi 3,5 metreküptür. Standart olarak genel amaç ağır hizmet tipi (GP HD), tırnaklı ve adaptörlü bir kova sunuyoruz. Volvo son 1,5 yıldır L110 ve 120 yükleyicilerde bu tip kovaya geçmişti. Bu kova da onların birebir aynısıdır. 
 
Operatör kabini hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Makinemizde Volvo İsveç imalatı ROPS ve FOPS güvenlik standartlarına sahip kabin bulunuyor. F Serisi ile ufak tefek farklılıklar var. Mesela görüş açısını daha fazla artırabilmek için kabin giriş kapısı tamamen cam olarak tasarlanmış. Yine levye sistemi, kumandalar, koltuk, direksiyon öndeki gösterge, geri görüş kamerası, elektronik kumandalı park freni, diferansiyel kilidi, vb. özellikler L120 F ile tamamen aynı. Bom ve kol otomatiklerimiz, bom yüzdürme fonksiyonumuz, manuel ve otomatik kick down fonksiyonumuz makinalarımızda mevcut. Şanzıman mod seçicimiz ( L-M-H-Auto ) ve klima makinemizde standart olarak müşterilerimize sunulmaya devam ediyor. 
 
L120 Gz’nin teslimatları başladı mı?
Evet, bir makinemiz Karabük Demir Çelik Fabrikası içerisinde çalışıyor. Diğer 3 tanesi de İstanbul’da bir tünel uygulamasında çalışıyor. Müşterilerden aldığımız ilk izlenimler gayet olumlu yönde. Operatörler oldukça seri ve güçlü bir makine olduğunu söylüyorlar. Zaten koltuğa oturup direksiyonu bir çevirdiğiniz zaman makine kendini belli ediyor.